Wil je altijd op de hoogte blijven van wat er in je slimme huis gebeurt? Met CallMeBot kun je eenvoudig geautomatiseerde WhatsApp-meldingen instellen in Home Assistant. Hierdoor mis je nooit meer iets belangrijks.
CallMeBot is een service waarmee je geautomatiseerde berichten kunt verzenden via verschillende platformen, zoals WhatsApp, Messenger en Telegram.
Lees hier hoe je CallMeBot kunt integreren met Home Assistant om WhatsApp-berichten te verzenden.
CallMeBot instellen voor WhatsApp-meldingen
- Voeg het telefoonnummer +34 611 08 28 80 toe aan je contacten. Geef het een naam naar keuze, bijvoorbeeld WhatsApp Bot.
- Stuur een WhatsApp-bericht naar het zojuist aangemaakte contact met als bericht “I allow callmebot to send me messages“
- Wacht op het WhatsApp-bericht van de CallMeBot dat de API-sleutel bevat die je nodig hebt om berichten te verzenden.
RESTful Notifications configureren
De RESTful API Notify-service kan niet worden geconfigureerd in de gebruikersinterface van Home Assistant. Deze moet handmatig worden toegevoegd aan het configuration.yaml
bestand.
notify: - name: WhatsApp platform: rest resource: https://api.callmebot.com/whatsapp.php data: source: HA phone: +31612345678 # Je telefoonnummer apikey: 123123 # Je API-sleutel
Nadat je de notificatieservice voor WhatsApp hebt aangemaakt, kun je deze binnen Home Assistant gebruiken in je scripts of automatiseringen.
action: service: notify.WhatsApp data: message: 'š¦ Waterlek in de kelder'
Je kunt emojiās gebruiken met de CallMeBot om je berichten leuker te maken! Bezoek GetEmoji om de gewenste emojiās te kopiĆ«ren en plak ze vervolgens in je berichten.
Zie voor meer informatie: WhatsApp Text Messages from Home Assistant (callmebot.com)