Office 365 Shared mailbox als los e-mailaccount toevoegen

Microsoft Outlook
© Microsoft

Een gedeelde mailbox is een type gebruikerspostvak dat geen eigen gebruikersnaam en wachtwoord heeft. In Microsoft 365 is geen licentie vereist voor Shared en Resource-postvakken, behalve wanneer de mailboxgrootte de 50GB overschrijdt.

Om toegang te krijgen tot een gedeeld postvak moeten gebruikers eerst de machtigingen Verzenden als of Volledige toegang toegewezen krijgen.

In dit Exchange Online PowerShell voorbeeld krijgt de gebruiker Frank volledige rechten tot de gedeelde mailbox ‘Support’ en wordt de functie voor het automatisch toewijzen (Auto-mapping) uitgeschakeld.

Add-MailboxPermission -Identity 'Support' -User 'Frank' -AccessRight FullAccess -InheritanceType All -Automapping $false

Gedeelde mailbox toevoegen in Outlook

  1. Start Microsoft Outlook en kies Bestand > Info > Accountinstellingen
  2. Klik op Nieuw en voer het e-mail adres in van de gedeelde mailbox, kies vervolgens voor Verbinding maken
  3. Er zal nu een Windows-beveiligings melding verschijnen welke om je referenties vraagt. Vul hier de referenties in van de gebruiker welke je in bovenstaand voorbeeld volledige toegangsrechten hebt gegeven tot de gedeelde mailbox
  4. Selecteer Mijn referenties onthouden en klik op OK
  5. Klik op Gereed als het e-mailaccount is toegevoegd

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *